Skip to main content
search
0

Autoklaw jest jednym z urządzeń, które, z całą pewnością powinny znaleźć się w każdym salonie kosmetycznym. Dzięki temu można mieć pewność, że wszystkie używane narzędzia zostały należycie odkażone i tym samym nadają się do ponownego użytku. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu zapobiegać można przenoszeniu bakterii i ewentualnych chorób na pozostałych klientów. Dlatego nie tylko należy zainwestować w takie urządzenie w przypadku swojego salonu, ale i zwrócić uwagę jako klient, czy takie rozwiązanie jest zapewnione.

Spis treści:

  1. Czym jest autoklaw?
  2. Dlaczego powinien znaleźć się w każdym salonie kosmetycznym?
  3. Gdzie należy zgłosić posiadanie autoklawu?
  4. Jak zgłosić autoklaw i dlaczego?

Czym jest autoklaw?

Autoklaw jest stosunkowo niewielkim sprzętem, który umożliwia prawidłowe odkażenie i oczyszczenie używanych przez kosmetyczkę narzędzi. Dzięki temu zostają one prawidłowo zdezynfekowane, zanim zostaną ponownie użyte. Zapobiega to przenoszeniu się niepożądanych drobnoustrojów, które mogą zagrażać zdrowiu kolejnych klientów. Jakich wymiarów powinno być to urządzenie? Na pewno nie mniejsze, niż elementy poddawane dezynfekcji. Więcej o tym w jakich branżach wykorzystuje się autoklaw kosmetyczny przeczytasz w artykule: Branże, w których wykorzystuje się autoklaw – sprawdź!

Dlaczego powinien znaleźć się w każdym salonie kosmetycznym?

Dbanie o wysoki standard i higienę miejsca pracy, które odwiedzają klienci poddający się różnym zabiegom, zawsze powinno być priorytetem. To dlatego autoklaw jest wręcz obowiązkowy w każdym salonie wykonującym takie usługi. Jest to jedyny sposób na to, aby mieć pewność, że wszystko zostanie wykonane na najwyższym poziomie, a wszelkie narzędzia i akcesoria będą odpowiednio zdezynfekowane i bezpieczne dla pozostałych osób.

Który autoklaw kosmetyczny wybrać? Zobacz nasze propozycje!

Gdzie należy zgłosić posiadanie autoklawu?

Osoby, które nabyły autoklaw do swojego salonu kosmetycznego, niejednokrotnie zastanawiają się nad tym, gdzie powinny go zgłosić, aby wszystko zostało zalegalizowane w odpowiedni sposób. Z całą pewnością nowy autoklaw należy zgłosić do Urzędu Dozoru Technicznego, oraz do najbliższej siedziby sanepidu. Warto zrobić to, jak najszybciej po zakupie.

Jak zgłosić autoklaw i dlaczego?

Ustawa o dozorze technicznym wyraźnie informuje o tym, że każdy autoklaw musi zostać zgłoszony do kontroli. Wszystkie autoklawy, które mają równo, albo poniżej 10 litrów wystarczy zgłosić tylko raz. Autoklawy, które mają większą pojemność, niż 10 litrów, muszą być zgłaszane do takiej kontroli co roku. Wtedy przegląd odbywa się co około 12 miesięcy. Aby móc zgłosić autoklaw, bardzo ważne jest to, aby posiadać jego pełną dokumentację. Takie dokumenty to certyfikat CE, deklaracja zgodności producenta, certyfikat zaworu bezpieczeństwa, a także rysunki techniczne przedstawiające komorę sterylizacyjną. Oprócz tego każde urządzenie musi posiadać tabliczkę ze stosownymi danymi. Otrzymać je trzeba od sprzedaży i zawsze dotyczyć muszą jednego, konkretnego urządzenia. Także sanepid poprosić może o te same dokumenty.

Leave a Reply

Close Menu

Masz pytanie? Napisz biuro@outletkosmetyczny24.pl lub zadzwoń 502 594 418